PREVÁDZKOVÝ PORIADOK

 

Prevádzkovateľ: 

Fit4life s.r.o.

Padlých hrdinov 71, 

821 06 Bratislava

IČO: 50 656 848

Čl. I

Identifikačné údaje prevádzkovateľa

Názov prevádzky: 4FitGym

Obchodné meno: Fit4life s.r.o.

Sídlo: Padlých hrdinov 71, 82106 Bratislava

Adresa prevádzky: Padlých hrdinov 71, 82106 Bratislava

IČO: 50 656 848

Zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 116734/B 

(ďalej v texte ako „Prevádzkovateľ“ v príslušnom gramatickom tvare)

Čl. II

Druh a spôsob poskytovania služieb, zdravotné kontraindikácie služieb

a zakázané úkony pri poskytovaní služieb

Prevádzkovateľ poskytuje služby spojené so zdravým životným štýlom „fitnes“, najmä služby posilňovne, fitnes, kardio zóny, zóny cvičenia s vlastným telom, masáže a iné služby, predaj výživových doplnkov, podávanie nápojov pre cvičiacich a predaj potravín. Spôsobom poskytovanie služieb sa rozumie umožnenie klientom prevádzky využívať jednotlivé prevádzky komplexu, alebo čerpať jeho služby na základe riadneho zaplatenia vstupného niektorou z foriem, uvedené v čl. V. tohto prevádzkového poriadku. Do jednotlivých prevádzok nie je možné vstupovať, ak by hrozilo prekročenie stanovenej kapacity jednotlivých prevádzok (kapacitu jednotlivých prevádzok určí Prevádzkovateľ). Klientom sa na účely tohto prevádzkového poriadku rozumie fyzická osoba, ktorý odoberá od Prevádzkovateľa služby v zmysle tohto prevádzkového poriadku.

Čl. III

Podmienky prevádzky a zásady bezpečnosti a ochrany zdravia zákazníkov

a zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci zamestnancov zariadenia

1. Pracovníci prevádzky (obsluhujúci personál) priamo vykonávajú epidemiologicky závažné činnosti, na ktoré sú zdravotne a odborne spôsobilí podľa zák. č. 355/2007 Z. z. a vyhl. MZ SR č. 585/2008 Z. z. Platné doklady o zdravotnej a odbornej spôsobilosti sú v zariadení k dispozícií k nahliadnutiu.

2. Pracovníci zariadenia sú vybavení vhodným pracovným odevom, pracovnou obuvou a podľa potreby aj ďalšími osobnými ochrannými pracovnými prostriedkami, uterákom, mydlom a ďalšími potrebnými toaletnými potrebami. Uloženie civilného a pracovného odevu, ako aj pomôcok na upratovanie je oddelené.

3. WC a sprcha pre personál a zákazníkov je prístupné. Objekt fitnes centra je napojený na verejné inžinierske siete mesta:

  • pitná voda, 

  • kanalizácia je riešená napojením objektu na verejnú kanalizáciu mesta, 

  • vykurovanie je ústredné,

  • osvetlenie: čiastočne prirodzené (svetlovody) a umelé,

  • vetranie: v telocvičniach nútená výmena vzduchu vzduchotechnikou (samostatný prívod vzduchu a samostatné odsávanie) a klimatizáciou, sociálne zariadenia stropnými ventilátormi a prirodzeným vetraním oknami,

  • likvidácia tuhého komunálneho odpadu – na základe zmluvy s firmou Tryskáč s.r.o. Bratislava.

4. Priestory musia byť v čase poskytovania služieb v zmysle čl. VIII. udržiavané v čistote a poriadku. Pri používaní strojov a športového náradia a predmetov určených na činnosti uvedené v čl. II., sú klienti povinní postupovať podľa návodu výrobcu jednotlivých zariadení a podľa zodpovedných pracovníkov, aby neprišlo k ohrozeniu zdravia návštevníkov.

5. Zákazník je pri vstupe do fitnes centra upozornený na povinnosť priebežného udržiavania čistoty strojov a športového náradia.

6. Lekárnička umiestnená v prevádzke je vybavená základným zdravotníckym materiálom podľa prílohy č. 1 vyhl. MZ SR č. 554/2007 Z.z., a je pravidelne kontrolovaná a obmieňaná. Pri poranení sa postihnuté miesto okamžite opláchne a následne dezinfikuje vhodným dezinfekčným prostriedkom na rany (napr. Septonex, Mesosept). Prelepí sa jednotlivo balenými náplasťami na rany, príp. obviaže obväzom z nového originálneho balenia.

7. Oznam o zákaze fajčenia a oznam o zákaze manipulácie s otvoreným ohňom podľa zákona č. 377/2004 Z.z. o ochrane nefajčiarov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je vyvesená na viditeľnom mieste.

Čl. IV

Návod na použitie strojov

Pri požívaní príslušných strojov, resp. posilňovacích zariadení sa musí plne rešpektovať návod výrobcu. 

Čl. V

Pokyny , obmedzenia a zákazy týkajúce sa návštevníkov zariadenia

1. Klient fitnes centra je oprávnený využívať jednotlivé služby alebo čerpať jeho služby na základe riadneho zaplatenia vstupného niektorou z foriem, uvedených v čl. VI. tohto prevádzkového poriadku.

2. Výška vstupného je stanovená na základe druhu čerpanej služby a spôsobu platby za zvolený druh služby.

3. Využívať jednotlivé prevádzky fitnes centra smie len osoba staršia ako 16 rokov, osoba mladšia smie tento druh služby využívať len v sprievode a na zodpovednosť rodičov, alebo osoby staršej ako 18 rokov (napr. tréner). V prípade zodpovednosti za osobu mladšiu ako 16 rokov, preberá túto zodpovednosť v rámci vedenej hodiny inštruktor Prevádzkovateľa. Vtedy dochádza k prechodu zodpovednosti vstupom osoby do miestnosti a jej prevzatiu inštruktorom Prevádzkovateľa. Do tejto doby je za pohyb osoby mladšej ako 16 rokov zodpovedná sprevádzajúca osoba.

4. Vo výnimočných prípadoch a po predchádzajúcom písomnom súhlase personálu Prevádzkovateľa, sa smú deti pohybovať v priestoroch posilňovne, ale len v sprievode rodičov alebo zákonných zástupcov. Prevádzkovateľ v tomto prípade nenesie žiadnu zodpovednosť za prípadné škody na zdraví a majetku spôsobené pohybom týchto osôb.

5. Do fitnes centra je so súhlasom Prevádzkovateľa oprávnená po prezentácii v knihe návštev vstúpiť taktiež návšteva. Návštevou sa rozumie fyzická osoba, ktorá nie je zamestnancom alebo pracovníkom Prevádzkovateľa a ktorá nevstupuje do športového komplexu za účelom čerpania služieb alebo zakúpenia tovaru. Návšteva je povinná počas svojho pobytu v komplexe dodržiavať všetky pravidlá a príkazy stanovené Prevádzkovateľom.

Osoby, ktoré nesmú využívať služby fitnes centra.

Do fitnes centra je zakázaný vstup osobám:

  • so zdravotným stavom, ktorý vylučuje bezpečne prevádzkovať športovú, alebo fyzicky namáhavú činnosť,

  • v podnapitom stave,

  • pod vplyvom akýchkoľvek omamných alebo psychotropných látok,

  • v špinavom oblečení, zjavne nevhodnom oblečení alebo oblečení vzbudzujúcom verejné pohoršenie, 

  • osoby, ktorým Prevádzkovateľ udelil zákaz vstupu (viď. bod 9 tohto článku).

6. Zamestnanci Prevádzkovateľa fitnes centra a osoby poverené Prevádzkovateľom fitnes centra k zabezpečeniu bezpečnosti a poriadku vo fitnes centre (ďalej len „personál“), sú oprávnené kedykoľvek vyzvať osoby uvedené v bode 5 tohto článku, aby opustili priestory fitnes centra. To sa týka i klientov, ktorý svojím chovaním rušia, alebo obmedzujú iných návštevníkov fitnes centra v jeho riadnom užívaní. Návštevník je povinný danej výzve okamžite vyhovieť. Pokiaľ tak neurobí môže byť z fitnes centra vyvedený.

7. V celom objekte fitnes centra platí prísny zákaz fajčenia. Fajčenie v priestoroch fitnes centra je považované za správanie obmedzujúce iných Klientov fitnes centra v jeho riadnom využívaní v zmysle bodu 6. tohto článku.

8. Cvičebné náradie, posilňovacie stroje a ďalšie vybavenie fitnes centra sú klienti povinní používať jedine spôsobom k tomu určeným. Sú pri tom povinní správať sa tak, aby nedochádzalo k ich poškodeniu, ani k ohrozeniu zdravia vlastného, alebo zdravia iných klientov.

9. Klienti sú ďalej povinní:

  • riadiť sa pokynmi personálu,

  • počas využívania priestorov fitnes centra alebo jeho služieb používať oblečenie, obuv a športové náčinie a pomôcky vhodné k vykonávaniu príslušnej športovej činnosti tak, aby neohrozovali svoje zdravie, ani zdravie ostatných návštevníkov a neznečisťovali priestory fitnes centra, 

  • v prípade porušenia niektorej z povinnosti uvedených v tomto prevádzkovom poriadku, je povinný opustiť priestory fitnes centra, inak môže byť Prevádzkovateľom udelený zákaz vstupu.

10. Klient je oprávnený požiadať o zrealizovanie rezervácie ním požadovanej služby. Požadovaná rezervácia bude zrealizovaná pokiaľ to umožňuje požadovaný druh služby.

11. Na základe rozhodnutia Prevádzkovateľa môže dôjsť na určitú dobu k obmedzeniu niektorých druhov, rozsahu alebo kvality poskytovaných služieb. A to napríklad z dôvodu konania sa špeciálnych akcií v priestoroch fitnes centra, alebo z technických, či personálnych príčin.

Čl. VI

Platobné podmienky

Klienti sú oprávnení využívať priestory a vybavenie fitnes centra len na základe riadnej úhrady ceny vybraných služieb, produktov a tovaru zakúpených vo fitnes centre. Cena jednotlivých služieb a druhov tovaru je stanovená samostatným cenníkom vydávaným prevádzkovateľom fitnes centra. Prevádzkovateľ fitnes centra je oprávnený kedykoľvek uskutočniť zmenu cien jednotlivých služieb a druhov tovaru. Klient je oprávnený uskutočniť úhradu ceny služieb a ďalších produktov zakúpených vo fitnes centre v hotovosti. V prípade, ak si Klient zabudne permanentnú kartu, je oprávnený čerpať služby úhradou z konta v prípade, pokiaľ sa preukáže obsluhe na recepcií platným preukazom totožnosti, aby bolo možné overiť jeho identifikačné údaje.

Čl. VII

Zodpovednosť návštevníkov

Postup v prípade prerušenia dodávky vody:

1) V prípade, že dôjde k poruche dodávky vody alebo dodávky teplej vody v priebehu čerpania služby a táto porucha dodávky vody nebude odstránená v priebehu pobytu Klienta vo fitnes centre, nemá Klient právo požadovať zľavu na vstupnom, alebo požadovať bezplatné čerpanie služby za predpokladu, že bol o tejto poruche informovaný pri svojom vstupe do športového komplexu.

2) V prípade, že vzhľadom k výpadku elektrického prúdu, výpadku klimatizácie, poruche aparatúry, alebo k osobnej indispozícii osoby poskytujúce určitý druh služby, vznikne v priebehu čerpania požadovaného druhu služby stav, že nie je možné ďalej riadne dokončiť čerpanie tejto služby, nemá Klient právo na vrátenie vstupného, ani nárok na náhradu škody.

3) Klient fitnes centra je v prevádzkach fitnes centra povinný správať sa tak, aby nadmierne nerušil iných Klientov a aby nedochádzalo k škodám na zdraví a majetku.

4) V prípade, že svojím konaním porušil svoju vyššie uvedenú povinnosť alebo inú právnu povinnosť, resp. spôsobí Klient škodu, je za ňu plne zodpovedný v súlade s ustanovením § 420 zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov.

Zodpovednosť za chyby na tovare

V prípade, že tovar zakúpený u Prevádzkovateľa, má chyby, je Klient oprávnený uviesť tieto chyby v reklamačnom procese v záručnej dobe u prevádzkovateľa. Pri reklamácií je Klient povinný predložiť doklad o zakúpení tovaru.

Zodpovednosť za inú škodu

Zodpovednosť za inú škodu sa riadi ustanovením § 421 a nasl. Zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov.

Čl. VIII

Spôsob skladovania a manipulácie s bielizňou

1. Na prevádzke sa neposkytuje bielizeň pre zákazníkov.

2. V zariadeniach na osobnú hygienu sa používajú jednorazové papierové utierky.

Čl. IX

Spôsob a frekvencia upratovania zariadenia

1. Dezinfekcia povrchových plôch ako aj vlhká mechanická očista podláh a zariadení na osobnú hygienu a prevádzke je vykonávaná 1 x denne a priebežne podľa potreby. Dezinfekcia strojov a zariadení na cvičenie sa vykonáva 1 x denne mimo prevádzkových hodín, resp. po každom použití cvičiaci tieto udržiava v čistote dezinfekčným roztokom a jednorazovou papierovou utierkou, ktoré má v priestoroch prevádzky k dispozícii. Pri používaní dezinfekčných prípravkov postupuje Prevádzkovateľ podľa priloženého návodu výrobcu s dodržaním doby expirácie. Celková očista a dezinfekcia prevádzky sa vykonáva jedenkrát týždenne mimo prevádzkových hodín.

2. Dezinfekčné prostriedky používané na plošnú dezinfekciu pracovných plôch, podláh a zariadení pre osobnú hygienu, sa po spotrebovaní obmieňajú (striedajú) za účelom potlačenia vzniku rezistencie choroboplodných zárodkov, dodržiava sa ich správna koncentrácia a doba expozície. Roztoky dezinfekčných prípravkov sa pripravujú denne. Dezinfekcii predchádza dôkladná vlhká mechanická očista roztokom teplej vody a čistiaceho prostriedku.

3. Používajú sa biocídne prípravky registrované v Centre pre chemické látky a prípravky Slovenskej republiky, ich príprava a aplikácia sa musí vykonávať podľa návodu výrobcu.

4. Upratovanie zariadenia sa vykonáva denne pred začatím alebo skončení prevádzky. Je zabezpečené oddelené skladovanie pomôcok na upratovanie. Základná oprava všetkých náterov zariadenia a maľovanie sa vykonáva najmenej raz za dva roky.

5. Osvetľovacie telesá a okná sú chránené pred rozbitím dostatočnou vzdialenosťou a sú čistené podľa potreby, najmenej však raz ročne.

Čl. X

Spôsob nakladania s odpadom, jeho odstraňovanie, frekvencia vyprázdňovania odpadových nádob, ich čistenia a dezinfekcie

1. Odpad, ktorý vzniká pri obsluhe zákazníka sa zhromažďuje v uzatvárateľných nádobách opatrených plastovými vreckami. Nádoby vyprázdňujú, čistia a dezinfikujú 1 x denne alebo podľa potreby osoby poverené Prevádzkovateľom. Likvidácia – odvážanie odpadu je riešená oprávnenou odbornou firmou na základe zmluvy s prevádzkovateľom.

Prevádzkový poriadok schválený Regionálnym úradom verejného zdravotníctva so sídlom v Bratislave, bude sprístupnený v zariadení na vhodnom a viditeľnom mieste a na web stránke Prevádzkovateľa.

Za jeho dodržanie zodpovedá prevádzkovateľ zariadenia!

Meno a priezvisko zodpovedného pracovníka: 

Katarína Bódi, konateľka spoločnosti

Monika Ožvaldová, konateľka spoločnosti

V Bratislave, dňa 1.9.2020